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Message Rhapsodio Orla - un dynamique en uni ou custom 26 Aoû 2019 23:04

On parle peu de Rhapsodio ici, certains se souviennent peut-être des Solar ou ont entendu parler des Eden...

En tout cas le Orla est un dynamique qui existe en universel mais aussi... en custom. Découvert sur les conseils de Daniel (Deezel sur HF) qui le considère comme un fantastique rapport qualité prix. Un exemple de design (celui que j’ai choisi en fait :P)

Image

Spec :
10mm Graphene dynamic driver
Sensitivity: 96dB/mW
Impedance: 32ohm
Frequency response: 20Hz~~35000Hz
Il faudra sûrement un peu de jus pour driver la bête...

Pas grand chose sur la page produit (https://www.rhapsodiostore.com/products/orla
) mais dixit Sammy le fondateur de Rhapsodio la signature est très proche des Solar qu’on a souvent comparé au K10U si je ne m’abuse, avec le bénéfice d’un slam plus important (DD oblige).

Il faudra atttendre les premières impressions de Daniel (je les partage dès qu’elles sont publiques) et puis ma review dans environ 4 semaines car j’ai commandé en custom, prix de lancement 300$ au lieu de 400$ plutôt intéressant et ils acceptent les empreintes digitale au format STL :)

Message 26 Aoû 2019 23:15

J'avais l'impression que Rhapsodio c'était plus trop ça...  :levit:

Message 26 Aoû 2019 23:21

Mono Driver "10mm Graphene dynamic driver" : c'est pas des intras c'est des écouteur-boutons en fait !  :mrgreen:

(Driver Dynamique en Graphéne, c'est la mode en boutons en ce moment...)

Message 26 Aoû 2019 23:46

Sympa un DD dans des moulés  :headphone: puis le prix n'est pas excessif...

Message 27 Aoû 2019 06:05

J'avais vu ta recherche sur Head fi .
Rhapsodio a sortir beaucoup de modèles dont certains à priori très bon comme les Solar  , les Galaxy  et dernièrement les Eden je crois .

Hâte d'avoir ton retour.
Je retourne aussi au DD perso et aussi grâce ou à cause de Daniel . On verra en fonction

Message 27 Aoû 2019 19:11

Le graphène est utilisé par Rhapsodio du bas en haut de la gamme (Eden inclus me semble t-il), après on peut discuter des bienfait ou non ce qui m’intéresse plus c’est le tuning, proche des Solar ça me va pas mal :P

Bien sûr je ferai un retour !

Message 27 Aoû 2019 20:09

A comparer avec des TFZ, je suppose.

Message 28 Aoû 2019 07:12

Les premiers vrais intras les rdb 1 .
Depuis j'ai décroché mais faudrait que je reprennes contact avec Sammy.

Message 11 Sep 2019 11:33

Deezel a posté ses impressions (https://theheadphonelist.com/a-first-look-value-picks/)

The Orla is Rhapsodio’s latest entry-level unit; one of my picks for Best in Show at CanJam Singapore 2019. I was mightily impressed by its warm, buttery timbre, as well as the tasteful doses of sparkle and clarity scattered throughout. When I found out afterwards that it cost no more than $300, I knew I had to spotlight it on THL. Like most of Sammy’s creations, the Orla sports a single diaphragm as its engine, giving it its weighty, meaty sound and generous technical performance.

Technical Specifications
Driver count: One dynamic driver
Impedance: 32Ω @ 1kHz
Sensitivity: 96dB @ 1mW
Key feature(s) (if any): Proprietary dynamic driver
Available form factor(s): Custom and universal acrylic IEMs
Price: $300
Website: www.facebook.com/rhapsodiohk

Sound Impressions
The Orla has a warm, rich and full-bodied timbre. Immediately, what’s most alluring is its unified, coherent, wall-of-sound signature. It’s highly musical, intimate and immersive, giving you an in-the-middle-of-the-band experience, especially with ensembles like Incognito, Soul II Soul or The Fearless Flyers. It’s driven by a thick low-end with a fat, radiant warmth. But, as long as your music isn’t too busy or too fast, the Orla is able to maintain composure very well. With any of the three bands above, for example, each instrument has a wonderful weight to them without being cloy, gelatinous or congested.

The Orla’s low-end is thick with a dark, bellowing timbre. A mid-bass lift gives great presence in the mix, so instruments always have a full foundation. Whether it’s the electric guitars on Mark Lettieri’s Slant or the keys and horns on Michael Bublé’s Fever, they’re always full-bodied, substantial and big-sounding. Now, what this fat low-end isn’t particularly good at is maximising nuance and texture. With your kick drums and bass guitars, the wetness or bloom of the lows can mask those tinier textures and impede layering a tad. But, for a bass that’s more fun than function, the Orla certainly delivers.

Following the Orla’s rich, heavy-set low-end is a vibrant, intimate and resonant midrange. The upper-mids sit in line with the lows, complementing those warm, husky foundations with sweet, right-in-the-ear projection. Returning to Fever, when the strings, horns, bass and kick drum all come in on the same accent, no one oversteps or overshadows the other. This balance, interplay and coherence between the midrange and the low-end is truly what sells the Orla’s unified musicality. It trades in being the leanest, cleanest midrange in the world for heaps of engagement and an organic, rounded tone.

The Orla’s top-end serves its role with great subtlety, integrating itself perfectly with the rest of the frequency response without overdoing crispness or sparkle. The low-treble has sufficient energy and articulation to cut through the mix with ease, further adding to the punch of those horn accents on Fever. Cymbals and hi-hats sound clear, yet delicate at the same time. Treble notes have body, as well as a slight softness. But, attack is maintained at all times; never dull, flaccid or rolled-off. Those who like their treble may find the Orla a bit stingy on quantity. But, in quality, it’s pleasingly life-like.

Message 11 Sep 2019 11:52

8-) 0 défaut ?

Message 11 Sep 2019 13:05

Vic a écrit:8-) 0 défaut ?


Aucun intra n'a zéro défaut, déjà il faut aimer la signature mais un bon rapport qualité prix c'est un bon début :)
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