Page 1 sur 1

Message ALO Continental V5 21 Nov 2018 07:33

Je n'ai pas trouvé de topic pour l'ALO CV5 (ni moteur interne ni google donc...), ce petit ampli à tube assez bien coté :

Prix : 799$ (et en ce black friday, 399$ !!!)

Image

Image

Image

Single Tube
At the center of the CV5 is a single new-old-stock (NOS) 6111 vacuum tube.

Each of these tubes is individually soldered to a custom printed circuit board.  This provides mechanical isolation of each tube from unwanted microphonics.  It also provides a quick and easy solution to tube-rolling.  This is tube solution was first deployed in the Continental Dual Mono and now we’ve introduced it to the CV5.

Hybrid Design
The CV5 is a “Vacuum Tube / Solid State Hybrid” amplifier.  It delivers the low output impedance, tight bass control and sonic detail you expect from an amplifier (Rx) with the added spatial qualities and sonic lushness you’d expect from a vacuum tube based amplifier (CDM).
The 6111 vacuum tube is placed at the input stage of the CV5 running in Class A.  Since the 6111 is a dual triode, Left and Right channels share the same vacuum tube without issue.  The CV5 is class A tube input and class AB solid-state output.

Dynamics
Huge sonic dynamics result from the borrowed power supply design from the new Rx.  The CV5 goes one better with a 16 Volt power supply, with +/- 8-volt swing.  This allows plenty of headroom for loud and/or complex passages.  They are reproduced in a way that sounds wide-open and distortion free.

Machined Enclosure
The CV5 enclosure is machined from a single block of aluminum.  The markings are machined into the enclosure so that wear is not a concern during the life of the amplifier. Machined ventilation holes allow the tube to breathe easily and keeps the unit cool during normal operation.
Each amplifier is hand assembled and tested in our Portland, Oregon workshop.  Each unit is carefully inspected to assure you years of satisfied and reliable product ownership.

Message 21 Nov 2018 07:34

Grosse promo (-50%) en ce moment :

Image

https://www.aloaudio.com/shop/continental-v5/

:mrgreen:

Message 21 Nov 2018 07:53

OMG  :'( pas les sous pour ça

Message 21 Nov 2018 08:08

Moi non plus :P

Plus que 10 en stock...

Message 21 Nov 2018 09:46

Surtout qu'en général c'est très puissant et surtout ça sonne très bien !...
:headphone:

Message 22 Nov 2018 21:45

Pris !
Livraison chez une cousine en Californie et renvoi en USPS.
Merci pour le tuyau. Ça faisait longtemps que je le lorgnais.

Message 27 Nov 2018 13:27

Reçu ce matin, très content de ce petit ampli (plus petit que je ne pensais) après quelques heures avec... j'ai pas kiffé le tube par défaut (6111) par contre mais ça donne un peu comme l'Oriolus BA300S qui a les mêmes tubes un son très référence pas assez "tubesque" pour moi :P  En plus, il y a vraiment beaucoup de souffle... Testé avec le 1Z et le DX120.

Image

Donc j'ai pas mis longtemps à changer pour le 6832 (l'opération est vraiment facile par contre le tournevis hex 1.5 n'est pas fourni). J'avais commandé en même temps que le CV5 et là c'est beaucoup plus dynamique, beaucoup plus de corps également sans non plus tomber dans la chaleur surfaite c'est une touche de chaleur bien dosée. Ca kicke beaucoup plus dans les basses, les médiums sont plus pleins et riches en texture et globalement la tonalité est plus juste. Autant dire que le 6111 va rester dans la boîte sauf à écouter un casque ou IEM hyper chaud ou sombre.

Ca matche bien avec les Solaris, plus qu'à tester avec les VE8, Phantom, EX1000...   :mrgreen:

Edit : Bon j'ai switché sur le 1Z, après avoir mis la sortie 3.5 en high gain (pas de lineout sur 1Z)... wow c'est carrément de la balle  :hb:

Message 29 Nov 2018 00:30

Tuyau, je cherchais un interconnect décent et...

Image

sur https://aloaudio.deals :)

Message 03 Déc 2018 10:30

Bon et bien ce petit interconnect ALO SXC22 avec trois brin de cuivre plaqué argent métamorphose le combo avec le CV5, c'est beaucoup plus plein et organique ça vallait le coup !
Page 1 sur 1